9 stycznia 2015

TOP 5: Booktubers, czyli recenzje w formie video


Vlogi dopiero od niedawna stały się hitem, jeszcze kilka lat temu przecież nikt by nie pomyślał, że można nagrywać się przed kamerą i wrzucać swoje wypowiedzi w Internet, gdzie oglądają cię przecież kompletnie nieznani ludzie, często z przeróżnych zakątków świata, w których nigdy się nie było. Kiedy jednak dowiedziałam się, że takie coś w ogóle istnieje i że są gdzieś tam jacyś ludzie, którzy nagrywają swoje opinie o książkach i publikują je na Youtubie, wówczas jak nigdy pozazdrościłam tym konkretnym osobom odwagi i pewności siebie. Ja osobiście zawsze byłam i będę osobą, która najlepiej czuje się z daleka od innych ludzi, która nie lubi pokazywać się w tłumie, dla której pięć osób to już tłok i która podpiera ściany, gdziekolwiek się nie znajdzie. Oglądanie jednak osób, które opowiadają o literaturze przed kamerą jest czymś, co obecnie stało się moją rutyną. Poniżej przedstawię Wam booktuberów, których lubię najbardziej i których filmiki najbardziej mi się podobają.

To kanadyjska booktuberka, która jak nikt inny potrafi w sposób niezwykle pasjonujący, pełen zapału i energii opowiadać nie tylko stricte o książkach, ale również o tematach około-książkowych. Ariel dopiero od niedawna rozpoczęła na swoim kanale cykl postów około-książkowych, gdzie wypowiada się m.in. o hipokryzji dotyczącej Igrzysk Śmierci, o nadmiernym analizowaniu książek oraz o tym, czy fan fiction to literatura. Nie ze wszystkimi jej punktami widzenia się zgadzam, ale bardzo cenię tę booktuberkę za trzeźwość myślenia i posiadanie głowy na karku, bo Ariel wypowiada się w sposób, którego niejedna osoba mogłaby jej pozazdrościć. Opowiada ona głównie o książkach z gatunku New/Young Adult, czasami również na jej kanale można zauważyć komiksy, fantastykę, dystopie, antyutopie oraz książki należące do klasyki.

Rodzynek w tym zestawieniu, ponieważ jest to jedyny chłopak, który znalazł miejsce w moim Top 5, i to na dodatek całkiem wysoko, bo aż na 2 miejscu! Uwielbiam Jessego głównie za jego pozytywizm, nie ma momentu w żadnym filmiku, kiedy Jesse nie miałby uśmiechu na ustach i nastraja mnie to tak pozytywnie, że filmiki tego booktubera mogłabym oglądać codziennie. Jeżeli nie znacie tego recenzenta to naprawdę polecam Wam jego filmiki. Jesse recenzuje zwłaszcza młodzieżową fantastykę, ale na jego kanale można znaleźć także książki z wielu innych gatunków, jak chociażby komiksy, dystopie/antyutopie, obyczajowe powieści dla młodzieży i nieco fantastyki.

Daria prowadząca kanał Więcej Książków to jedyna polska booktuberka, której filmiki regularnie oglądam. Widziałam co prawda wiele innych polskich kanałów, ale żaden z nich tak naprawdę nie spodobał mi się do tego stopnia, żeby wiernie oglądać każdy kolejny filmik, który zostaje wrzucony na Youtuba lub żeby nie poprzestać na obejrzeniu tylko jednej recenzji. Pomijając już fakt, że gusta moje i Darii są niemalże lustrzanym odbiciem to sam sposób, w jaki ta booktuberka opowiada o książkach głęboko mnie zachwyca. Potrafi zachęcić do powieści, którą z miejsca wcześniej skreśliłam, a którą dzięki jej wypowiedzi chciałabym jak najszybciej przeczytać. Widać, że przed kamerą czuje się jak ryba w wodzie, bo sama jej postawa jest niezwykle otwarta, odważna i pełna szczerości.

Sasha jest booktuberką pochodzącą z Chicago, która gustuje głównie w paranormal romance i innych powieściach tego typu, które już dawno temu przestały mnie interesować. Niemniej jednak na jej kanale można znaleźć również recenzje książek fantastycznych, New/Young Adult, dystopii/antyutopii i obyczajowych powieści dla młodzieży. Już po obejrzeniu pierwszego filmiku zachwyciło mnie jej pozytywne nastawienie wobec czytanej literatury i pasja, z jaką opowiada o książkach. Oprócz czytania i opowiadania o książkach Sasha ma również jeszcze jedną pasję, jaką jest fotografia. Gorąco polecam Wam zerknięcie na jej profil na Instagramie, gdzie możecie zobaczyć absolutnie przecudowne zdjęcia.

Długo się zastanawiałam, kogo tak właściwie umieścić na 5 miejscu tego zestawienia, oglądam jednak tak mało vlogów literackich, że wybór ten z pozoru mógł wydawać się oczywisty. Decyzja została jednak podjęta i oto ostatnia booktuberka, której filmiki lubię najbardziej. Kat recenzuje książki, które ja sama najbardziej chciałabym zobaczyć na swojej półce i mieć możliwość ich przeczytania - to chyba najbardziej przekonuje mnie do jej kanału. Zawsze, gdy mam wątpliwość przed przeczytaniem jakiejś książki to zaglądam na jej Youtube'a i w jednej chwili moje obawy zostają rozwiane.

A jakich booktuberów i booktuberki to Wy lubicie najbardziej? Co myślicie o tym typie publikowania recenzji? A może sami prowadzicie taki kanał? Śmiało wypowiadajcie się na ten temat i podawajcie linki do kanałów, które lubicie najbardziej (również do tych swoich!) - chętnie się im przyjrzę i może któryś z nich wyjątkowo polubię? ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy opublikowany komentarz, opinia czytelników mojego bloga naprawdę wiele dla mnie znaczy i gorąco motywuje do dalszego pisania.

Copyright © 2016 Złodziejka Książek , Blogger