18 listopada 2016

Jestem tu i teraz. The Mindfulness Project, Frey Alexandra & Totton Autumn


Większość z was z pewnością doskonale pamięta wszechobecną swego czasu modę na wszelkiego rodzaju kreatywne dzienniki polegające na wypełnianiu znajdujących się poleceń w wybrany przez siebie sposób. Modę, którą zapoczątkowała książka „Zniszcz ten dziennik”, a której płomień wciąż jeszcze gdzieś się tli i którego efektem są wciąż pojawiające się na polskim rynku tego rodzaju książki. Zdecydowana większość z nich jest niestety tylko i wyłącznie kopią wydanych wcześniej dzienników i przyznam, że tego też spodziewałam się po książce „Jestem tu i teraz”. Całe szczęście , że zostałam nią naprawdę mile zaskoczona.

„Jestem tu i teraz” jest zupełnie inną książką od znanych mi najbardziej „Zniszcz ten dziennik” czy „Książka bez sensu” Alfiego Deyesa, które głównie polegają na banalnym wypełnianiu zawartych w nich zadań, głównie skupiających się na tym, aby coś narysować. Nie ćwiczą one umysłu, w żaden sposób nie wpływają na rozwój osoby, która te polecenia wypełnia. „Jestem tu i teraz” co prawda również zawiera niektóre tego typu polecenia, jednakże w znacznej większości są to ćwiczenia czysto umysłowe, polegające na treningu ciała i umysłu, ćwiczeniu koncentracji, świadomości i obserwacji otaczającego nas środowiska. To bardzo przydatne ćwiczenia dla kogoś, kto poszukuje motywacji, inspiracji i chciałby bardziej poznać otaczający go świat, uważniej go obserwować i przeżywać to, co się dookoła niego dzieje.



„Jestem tu i teraz” zawiera ponad 80 zaskakująco kreatywnych ćwiczeń i instrukcji, z których wykonanie pomoże w przyjrzeniu się odczuwanym przez nas emocjom czy cieszeniu się chwilą, w której trwamy. Jest ona świetnym narzędziem, aby w szybszy sposób pogodzić się z rzeczami, które się utraciło lub zawalczyć o ich odzyskanie. Projekt Mindfulness to świetny pomocnik w odnalezieniu swojego miejsca na ziemi lub w zdefiniowaniu rzeczy, które mają dla nas największą wartość. To książka, której ćwiczenia pozwalają na wyciszenie się, skupienie swojej uwagi na obecnym momencie i docenienie go. Myślę, że osoby lubiące takie kreatywne zdania z pewnością będą tą książką usatysfakcjonowane, ponieważ jest to bardzo fajny zbiór instrukcji pomagający w łatwiejszy sposób porozumiewać się z ludźmi, zredukować stres i wyciszyć przepracowany umysł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy opublikowany komentarz, opinia czytelników mojego bloga naprawdę wiele dla mnie znaczy i gorąco motywuje do dalszego pisania.

Copyright © 2016 Złodziejka Książek , Blogger